Alle dele vi sælger er BRUGT
Anbefalinger og grundlæggende oplysninger:
- i tilfælde af ødelæggelse af pakken, skal du ubetinget løse reklamationen på stedet direkte med udbringeren. Hvis et sådant scenarie opstår, er det kundens pligt at udfylde reklamationsformularen direkte hos transportfirmaet ved aflevering af varerne og sende os en kopi
- Alle dele er brugt. Vi afgør kun kravet ved at udskifte delen eller refundere delen og forsendelsen. Vi vil i intet tilfælde dække omkostningerne ved installation og fjernelse af den del, der gøres krav på.
- I tilfælde af returnering af varerne inden for 14 dage eller reklamationer, skal køber returnere varerne for egen regning til distributionslageret i Tjekkiet. Hvis det er en klage, og den accepteres, refunderer vi forsendelsesomkostningerne
- Ved reklamation eller returnering af varer inden for 14 dage, skal varerne returneres i den stand, som vi sendte dem. Det betyder, at hvis produktet er forseglet, må ingen af dem være beskadiget.
- Alle krav fremsættes i Tjekkiet. Vi afholder ikke omkostningerne ved at returnere varer fra lande uden for EU.
- vi forbeholder os retten til at sende en del, der erstatter den bestilte reference. Den af os leverede reservedel erstatter fuldstændig den originale reference
- Alle billeder er kun til illustrationsformål
- Alle elektroniske komponenter skal installeres i køretøjet med original diagnostik for at sikre fuld funktionalitet
- alle controllere, der kræver omprogrammering, kan kun returneres ubrugte
- alle injektorer er fra fuldt mobile køretøjer og testet, hvis de ikke er købt sammen med indsprøjtningspumpen, vil eventuelle klager ikke blive taget i betragtning
- Kundelinjen betjenes kun på engelsk
- Denne e-shop er kun til professionelle værksteder og bestiller baseret på fabrikantens reference eller ordrenumre. Vi er ikke ansvarlige for inkompatibilitet af delen med bilen, som delen er købt til
- Alle BSI-enheder og motorstyringsenheder er fra forulykkede biler, det er nødvendigt at flashe softwaren
I. Grundlæggende bestemmelser
1. Disse generelle vilkår og betingelser (herefter ” Betingelser og betingelser “) er udstedt i henhold til § 1751 ff. i lov nr. 89/2012 Coll., Civil Code (i det følgende benævnt ” Civil Code “)
www.AUTOTECH24.dk
Firmanavn: AUTOTECH24 CZ, s.r.o.
Virksomheds-id: 09105638
Skatte-id: CZ09105638
registreret kontor: Zbraslavska 12/11. PRAHA 159 00
registreret i handelslovens register, der føres af byretten i Prag, afdeling C, indsæt 330987
Kontaktoplysninger: eshop@autotech24.eu +420 704 494 494
(i det følgende benævnt “ESHOP-operatør”)
2. Disse vilkår og betingelser regulerer de gensidige rettigheder og forpligtelser for Sælgeren og den fysiske person, som indgår en købsaftale uden for sin virksomhed som forbruger, eller i løbet af sin virksomhed (herefter benævnt ” Køberen” “) gennem en webgrænseflade placeret på et websted, der er tilgængeligt på internetadressen https://www.autotech24.dk/ (herefter benævnt ” onlinebutik “).
3. Bestemmelserne i Vilkår og Betingelser udgør en integreret del af købsaftalen. Afvigende bestemmelser i salgskontrakten har forrang for bestemmelserne i disse vilkår og betingelser.
4. Disse vilkår og betingelser og købsaftalen er indgået på engelsk.
5. Alle varer der skal omprogrammeres (motorstyringsenheder, BSI) EEPROM FLASH er helt uden garanti efter brud på garantiseglingen og det er ikke engang muligt at returnere det indenfor 14 dage. For alle andre varer, der sælges i denne e-shop, yder vi en funktionsgaranti med en kontraktlig garantiperiode på 6 måneder fra datoen for modtagelse af varerne.
II. Oplysninger om varer og priser
1. Oplysninger om varer, herunder priser på individuelle varer og dets hovedtræk, er angivet for individuelle varer i e-shop-kataloget. Varepriserne er endelige, uden fradragsberettiget moms. Priser på varer er gældende, så længe de vises i netbutikken. Denne bestemmelse udelukker ikke forhandling af en købskontrakt under individuelt forhandlede betingelser.
2. Al præsentation af varerne placeret i e-butikkens katalog er af informativ karakter, og sælgeren er ikke forpligtet til at indgå en købsaftale vedrørende disse varer.
3. Oplysninger om omkostninger til emballering og levering af varer offentliggøres i onlineshoppen. Oplysninger om omkostninger forbundet med emballering og levering af varer angivet i netbutikken er kun gyldige i tilfælde, hvor varerne leveres inden for EU’s og andre listede staters område.
4. Eventuelle rabatter på varens indkøbspris kan ikke kombineres, medmindre sælger og køber aftaler andet.
5. Alle varer solgt i denne e-shop bruges med garanti for funktionalitet og med en kontraktlig garanti på 12 måneder fra datoen for modtagelse af varerne
III. Bestilling og indgåelse af købekontrakt
1. De omkostninger, køber afholder ved anvendelse af fjernkommunikationsmidler i forbindelse med indgåelse af købskontrakten (udgifter til internetforbindelse, telefonomkostninger) afholdes af køber selv. Disse omkostninger afviger ikke fra standardsatsen.
2. Køber bestiller varerne på følgende måder:
- via hans/hendes kundekonto, hvis han/hun tidligere har registreret sig i netbutikken,
- udfylde bestillingsformularen uden registrering.
3. Ved afgivelse af en ordre vælger køber varerne, antallet af varer, betalingsmåden og levering.
4. Inden afsendelse af ordren, har køber lov til at kontrollere og ændre de data, der er indtastet i ordren. Køber sender ordren til sælger ved at klikke på SEND ORDRE knappen. De data, der er anført i den rækkefølge, de anses for at være korrekte af sælgeren. Betingelsen for bestillingens gyldighed er at udfylde alle nødvendige oplysninger i bestillingsformularen og bekræfte køberen, at han/hun har gjort sig bekendt med disse vilkår og betingelser.
5. Efter modtagelse af ordren skal Sælger sende Køber en bekræftelse på modtagelse af ordren til den e-mailadresse, som Køber har indtastet ved bestilling. Denne bekræftelse er automatisk og betragtes ikke som en kontrakt. Bekræftelsen indeholder et link til sælgerens aktuelle forretningsbetingelser. Købekontrakten indgås efter sælgers modtagelse af ordren. Ordrekvitteringen leveres til købers e-mailadresse.
6. I tilfælde af, at nogen af kravene specificeret i ordren ikke kan opfyldes af Sælger, sender han Køber et ændret tilbud til Købers e-mailadresse. Det ændrede tilbud betragtes som et nyt udkast til købskontrakten, og købskontrakten er i dette tilfælde indgået ved, at køber bekræfter accepten af dette tilbud til sælgers e-mailadresse angivet i disse handelsbetingelser.
7. Alle ordrer modtaget af Sælger er bindende. Køber kan annullere ordren, indtil køber modtager en meddelelse om modtagelse af ordren fra sælger. Køber kan annullere ordren telefonisk på +420 721 187 187 eller via e-mail fra sælger, som er specificeret i disse vilkår og betingelser.
8. Såfremt der er en åbenbar teknisk fejl fra sælgers side i prisen på varen i netbutikken eller under bestilling, er sælger ikke forpligtet til at levere varen til køber til denne åbenlyst fejlagtige pris, selvom evt. Køber er blevet sendt til at modtage en ordre i henhold til disse vilkår og betingelser. Sælger skal informere Køber om fejlen uden unødig forsinkelse og sende Køber et ændret tilbud til Købers e-mailadresse. Det ændrede tilbud betragtes som et nyt udkast til købskontrakten, og købsaftalen indgås i dette tilfælde ved bekræftelse af modtagelse fra køber til sælgers e-mailadresse.
IV. Kundekonto
1. På baggrund af købers online registrering kan køber tilgå sin kundekonto. Fra sin kundekonto kan køber bestille varer. Køber kan også bestille varer uden registrering.
2. Køber er ved tilmelding på kundekonto og bestilling af varer forpligtet til at give korrekte og sandfærdige oplysninger. Køber er forpligtet til at opdatere de indtastede data på brugerkontoen ved enhver ændring. De data, som køberen har angivet på kundekontoen og ved bestilling af varer, anses for at være korrekte af sælger.
3. Adgangen til kundekontoen er sikret med brugernavn og adgangskode. Køber er forpligtet til at opretholde fortrolighed vedrørende de oplysninger, der er nødvendige for at få adgang til hans kundekonto. Sælger er ikke ansvarlig for eventuel misbrug af kundekontoen fra tredjepart.
4. Køber er ikke berettiget til at tillade tredjemand at bruge Kundekontoen.
5. Sælger kan annullere brugerkontoen, især hvis køber ikke længere bruger sin brugerkonto, eller hvis køber misligholder sine forpligtelser i henhold til købsaftalen og disse vilkår og betingelser.
6. Køber anerkender, at brugerkontoen muligvis ikke er tilgængelig til enhver tid, især med hensyn til nødvendig vedligeholdelse af henholdsvis Sælgers hardware- og softwareudstyr. nødvendig vedligeholdelse af tredjeparts hardware og software.
V. Betalingsbetingelser og levering af varer
1. Køber kan betale prisen for varerne og eventuelle omkostninger forbundet med leveringen af varerne i henhold til købsaftalen på følgende måder:
- PayPal-betalingsgateway
2. Køber er sammen med købesummen forpligtet til at betale sælger omkostningerne forbundet med emballering og levering af varer med det aftalte beløb. Medmindre andet udtrykkeligt er anført nedenfor, omfatter købesummen omkostninger forbundet med levering af varer.
3. Ved kontant betaling betales købesummen ved varens modtagelse. Ved kontantløs betaling forfalder købesummen inden for 7 dage fra købskontraktens indgåelse.
4. Ved betaling gennem en betalingsgateway skal køber følge instruktionerne fra den respektive elektroniske betalingsudbyder.
5. Ved kontantløs betaling er købers forpligtelse til at betale købesummen opfyldt på tidspunktet for kreditering af det pågældende beløb på sælgers bankkonto.
6. Sælger kræver ingen forudbetaling eller anden lignende betaling fra Køber. Betalingen af købesummen inden afsendelse af varerne er ikke et depositum.
7. Sælger er i henhold til lov om registrering af salg forpligtet til at udstede en kvittering til køber. Samtidig er han forpligtet til at registrere den modtagne indtægt hos skatteadministratoren online, og i tilfælde af teknisk fejl senest 48 timer.
8. Varer leveres til køber:
- til den adresse, som køberen har angivet i ordren
9. Leveringsmåden vælges ved bestilling af varerne.
10. Omkostningerne ved levering af varerne afhængig af metoden for afsendelse og modtagelse af varerne er angivet i købers ordre og i ordrebekræftelsen fra sælger. Hvis transportformen forhandles på baggrund af særlig anmodning fra køber, bærer køber risikoen og eventuelle meromkostninger forbundet med denne transportform.
11. Såfremt Sælger er forpligtet til at levere varen til det af Køber angivne sted i bestillingen, er Køber forpligtet til at overtage varen ved levering. I tilfælde af, at det af årsager fra købers side er nødvendigt at levere varen gentagne gange eller på anden måde end angivet i bestillingen, er køber forpligtet til at betale de omkostninger, der er forbundet med gentagen levering af varen hhv. omkostninger forbundet med andre leveringsmetoder.
12. Ved modtagelse af varerne fra fragtføreren er køber forpligtet til at kontrollere integriteten af varens emballage og i tilfælde af eventuelle mangler meddele transportøren straks. I tilfælde af en overtrædelse af emballagen, som indikerer uautoriseret adgang til forsendelsen, behøver køber ikke tage forsendelsen fra fragtføreren.
13. Sælger skal udstede et skattedokument til Køber – en faktura. Skattedokumentet sendes til købers e-mailadresse.
14. Køber erhverver ejendomsretten til varen ved at betale den fulde købesum for varen, inklusive leveringsomkostninger, dog tidligst ved varens modtagelse. Ansvaret for hændelig ødelæggelse, beskadigelse eller bortkomst af varen overgår til Køber i det øjeblik, hvor varen overtages, eller på det tidspunkt, hvor Køber var forpligtet til at overtage varen, men ikke gjorde det i strid med købsaftalen.
VI. Fortrydelse af kontrakten
Husk venligst, at varerne sendes fra Tjekkiet og skal returneres tilbage til Tjekkiet, hvis der skulle opstå et krav.
1. Den køber, der har indgået købsaftalen uden for sin virksomhed som forbruger, har ret til at fortryde købsaftalen.
2. Fortrydelsesfristen er 14 dage
- fra datoen for modtagelse af varerne,
- fra datoen for modtagelse af sidste levering af varer, hvis kontraktens genstand er flere typer varer eller levering af flere dele
- fra datoen for modtagelse af den første levering af varer, hvis genstand for kontrakten er en regelmæssig gentagen levering af varer.
3. Køber kan ikke træde tilbage fra købekontrakten:
- om levering af tjenesteydelser, hvis de blev opfyldt med hans forudgående udtrykkelige samtykke inden udløbet af fortrydelsesfristen, og sælgeren har informeret køberen inden kontraktindgåelsen om, at han i et sådant tilfælde ikke er berettiget til at fortryde kontrakten,< /li>
- ved levering af varer eller tjenesteydelser, hvis pris afhænger af udsving på det finansielle marked uafhængigt af sælgers vilje, og som kan forekomme i fortrydelsesfristen,
- om levering af alkoholholdige drikkevarer, som først kan leveres efter tredive dage, og hvis pris afhænger af udsving på det finansielle marked uafhængigt af sælgers vilje,
- ved levering af varer, som er blevet ændret efter køberens eller dennes persons ønsker ,
- ved levering af letfordærvelige varer samt varer, der er blevet uigenkaldeligt blandet med andre varer efter levering,
- ved levering af varer i en forseglet pakke, som køber har fjernet fra pakken og af hygiejniske årsager ikke kan returneres,
- om levering af lyd- eller videooptagelser eller et computerprogram, hvis de har brudt deres originale emballage,
- om levering af aviser, tidsskrifter eller magasiner,
- om levering af digitalt indhold, medmindre det er leveret på et håndgribeligt medie og er leveret med Købers forudgående udtrykkelige samtykke inden fortrydelsesfristens udløb, og Sælger har informeret Køber om, at han ikke har nogen fortrydelsesret i sådan et tilfælde,
- i andre tilfælde omhandlet i § 1837 i Civil Code.
4. For at overholde fortrydelsesfristen skal køber sende en fortrydelseserklæring inden for fortrydelsesfristen.
5. For at fortryde købskontrakten skal køber bruge denne klageprotokol. Som “Reason for reklamation” skal angives – Fortrydelse af kontrakten inden for 14 dage efter modtagelse af varer. Sælger skal uden forsinkelse bekræfte modtagelsen af formularen over for køber.
6. Køber, der har trukket sig ud af kontrakten, er forpligtet til at returnere varen til sælger inden 14 dage fra fortrydelsen af kontrakten til sælger. Køber afholder omkostningerne ved returnering af varerne til sælger, også selvom varerne ikke kan returneres af deres normale postbeskaffenhed.
7. Hvis Køber fortryder Kontrakten, skal Sælger uden forsinkelse, dog senest 14 dage efter fortrydelse af Kontrakten, returnere alle midler, herunder leveringsomkostninger, som han har modtaget fra ham, i samme måde. Sælger skal kun returnere de modtagne midler til Køber på anden måde, hvis Køber er indforstået med det og ikke pådrager sig yderligere omkostninger.
8. Såfremt Køber har valgt en anden metode end den billigste leveringsmåde, som sælger tilbyder, skal sælger tilbagebetale Køber omkostningerne ved levering af varerne svarende til den billigste leveringsmåde, der tilbydes.
9. Hvis køber fortryder kontrakten, er sælger ikke forpligtet til at tilbagebetale de modtagne midler til køber, før køber udleverer varen eller beviser, at varen er sendt til sælger.
10. Varen skal returneres til sælger af køber ubeskadiget, ubrugt og uforurenet og om muligt i original emballage. Sælger er berettiget til ensidigt at modregne kravet om erstatning for påført skade på varen i købers krav om tilbagebetaling af købesummen.
11. Sælger er berettiget til at træde tilbage fra Købsaftalen på grund af lagerudsalg, utilgængelighed af varerne eller hvis producent, importør eller leverandør af varen har standset produktion eller import af varerne. Sælger skal omgående informere Køber via den e-mail-adresse, der er angivet i ordren og skal returnere alle midler, inklusive leveringsomkostninger, modtaget af Køber inden for 14 dage efter meddelelsen om fortrydelsesretten, på samme måde eller på den måde, som er angivet af Køber .
12. For hver reklamation er det nødvendigt at angive VIN på den bil, hvor delen ikke virker.
VII. Rettigheder fra mangelfuld ydelse (reklamation)
Husk venligst, at varerne sendes fra Tjekkiet og skal returneres tilbage til Tjekkiet, hvis der skulle opstå et krav.
1. Køber anerkender, at alle varer, der sælges af denne e-shop, er brugte varer og kan bære tegn på brug, og herefter informeres køber om, at varerne kan være defekte. I tilfælde af funktionsfejl på den leverede del er det nødvendigt at klage over varerne, sende dem tilbage til afsenderadressen og sælger vil enten sende andre varer og betale de beviselige returomkostninger med det maksimale beløb, der opkræves hos køber pr. købstidspunktet eller returnere alle penge fra ordren. inklusive porto plus betaler de bevisbare omkostninger ved returnering af varerne med det maksimale beløb i samme beløb, som de blev opkrævet hos køber på købstidspunktet.
2. Hvis manglen viser sig inden for seks måneder efter Købers modtagelse af varen, anses det for, at varen allerede var mangelfuld ved modtagelsen. Køber er berettiget til at påberåbe sig en mangel, der opstår ved forbrugsvarer, inden for 24 måneder efter modtagelsen. Denne bestemmelse gælder kun for salg af nye varer.
3. I tilfælde af en mangel kan Køber fremsætte et krav til Sælger og anmode om:
- bytte for andre varer,
- reparation af varer,
- rimelig rabat på købsprisen,
- fortryd kontrakten.
4. Køber har ret til at træde tilbage fra kontrakten,
- hvis varerne har en væsentlig fejl,
- hvis han/hun ikke kan bruge varen korrekt til gentagen forekomst af en defekt eller defekter efter reparation,
- i tilfælde af flere fejl ved varer.
5. Sælger er forpligtet til at acceptere reklamationen på forretningsstedet ved personlig overdragelse eller fremsendelse fra transportøren: AUTOTECH24 CZ, s.r.o., Strupcice 160, 431 14, TJEKKIEN< /b> . Køber er forpligtet til at udfylde denne klageprotokol, før varerne sendes af transportøren. Sælger er forpligtet til at give Køber en skriftlig bekræftelse på, hvornår Køber har gjort brug af retten, hvad reklamationens indhold er, og hvilken metode reklamationen ønskes af Køber, samt bekræftelse af dato og behandlingsmåde. klagen, afvisning af klagen.
6. Sælger eller en af sælger bemyndiget medarbejder skal tage stilling til kravet omgående, i komplekse sager inden for tre arbejdsdage. Denne periode omfatter ikke en rimelig tid afhængig af den type produkt eller service, der kræves til ekspertvurdering af manglen. Reklamation, herunder afhjælpning af mangler, skal behandles omgående, senest 30 dage fra reklamationsdatoen, medmindre sælger og køber aftaler en længere frist. Forgæves udløb af denne periode betragtes som en væsentlig misligholdelse af kontrakten, og køber har ret til at træde tilbage fra kontrakten. Reklamationsøjeblikket anses for at være det tidspunkt, hvor købers tilkendegivelse (udøvelse af retten til mangelfuld opfyldelse) indtræder over for sælger.
7. Sælger skal skriftligt underrette køber om resultatet af reklamationen.
8. Retten til mangelfuld udførelse tilkommer ikke Køber, hvis Køber inden overtagelsen af varen vidste, at varen var mangelfuld, eller hvis Køber selv har forårsaget manglen.
9. Ved et berettiget krav har køber ret til godtgørelse af rimeligt afholdte omkostninger, der er afholdt i forbindelse med kravet. Køber kan udøve denne ret over for Sælger inden for en måned efter, at garantiperioden er udløbet.
10. Køber har valget af reklamationsmetode.
11. Da der er tale om et brugtsalg, hæfter sælger ikke for meromkostninger forbundet med reklamationen (montering eller afmontering af den defekte del, eventuel parkering af bilen under reklamationen).
12. De kontraherende parters rettigheder og forpligtelser med hensyn til rettigheder fra mangelfuld opfyldelse er reguleret af paragraf 1914 til 1925, paragraf 2099 til 2117 og paragraf 2161 til 2174 i den civile lovbog og lov nr. 634/1992 om forbrugersamling. Beskyttelse.
13. Parternes øvrige rettigheder og forpligtelser i forbindelse med sælgers ansvar for mangler er reguleret af sælgers reklamationsprocedure.
VIII. Service
1. Parterne kan levere al skriftlig korrespondance til hinanden via elektronisk post.
2. Køber skal levere korrespondance til Sælger på den e-mailadresse, der er angivet i disse vilkår og betingelser. Sælger skal levere korrespondancen til Køber til den e-mailadresse, der er angivet i dennes kundekonto eller ordre.
XI. Udenretlig bilæggelse af tvister
1. Den tjekkiske handelsinspektion, med hovedkontor på Štěpánská 567/15, 120 00 Prag 2, ID: 000 20 869, internetadresse: https://adr.coi.cz/ cs. Online tvistbilæggelsesplatformen på http://ec.europa.eu/consumers/odr kan bruges til at løse tvister mellem sælger og køber i henhold til salgskontrakten.
2. European Consumer Center Tjekkiet, med hjemsted på Štěpánská 567/15, 120 00 Prag 2, internetadresse: http://www.evropskyspotrebitel.cz er et kontaktpunkt i henhold til forordning (EU) nr. 524/2013 af Europa-Parlamentet og Rådet af 21. maj 2013 om online forbrugertvistbilæggelse og ændring af forordning (EF) nr. 2006/2004 og direktiv 2009/22/EF (forordningen om online forbrugertvistbilæggelse).
3. Sælger er berettiget til at sælge varer på grundlag af handelstilladelse. Handelskontrol udføres inden for rammerne af dens kompetence af det relevante handelslicenskontor. Den tjekkiske handelstilsynsmyndighed fører blandt andet tilsyn med overholdelse af lov nr. 634/1992 Coll., om forbrugerbeskyttelse.
X. Afsluttende bestemmelser
1. Alle arrangementer mellem Sælger og Køber er styret af lovene i Tjekkiet. Hvis forholdet etableret ved købsaftalen indeholder et internationalt element, er parterne enige om, at forholdet er underlagt loven i Tjekkiet. Dette berører ikke forbrugerrettigheder, der følger af generelt bindende lovbestemmelser.
2. Sælger er ikke bundet af nogen adfærdskodeks i forhold til køber i henhold til § 1826 stk. e) i den civile lovbog.
3. Alle rettigheder til Sælgers hjemmeside, især ophavsretten til indholdet, herunder sidelayout, fotos, film, grafik, varemærker, logoer og andet indhold og elementer, tilhører Sælger. Det er forbudt at kopiere, ændre eller på anden måde bruge hjemmesiden eller dens del uden samtykke fra sælger.
4. Sælger er ikke ansvarlig for fejl, der er opstået som følge af indblanding fra tredjemand i internetbutikken eller som følge af dens brug i strid med sit formål. Ved brug af onlinebutikken må køber ikke anvende procedurer, der kan påvirke dens drift negativt, og må ikke deltage i nogen aktivitet, der kan tillade ham eller tredjeparter at manipulere med eller misbruge softwaren eller andre komponenter i onlinebutikken og bruge onlinebutikken. opbevare eller dele eller softwareudstyr på en sådan måde, at det er i konflikt med dets formål eller formål.
5. Køber påtager sig hermed risikoen for ændrede omstændigheder i henhold til § 1765 (2) i Civil Code.
6. Købekontrakten, herunder vilkår og betingelser, arkiveres af sælger i elektronisk form og er ikke tilgængelig.
7. Teksten til vilkårene og betingelserne kan ændres eller suppleres af Sælger. Denne bestemmelse berører ikke rettigheder og forpligtelser, der opstår under ikrafttrædelsesdatoen for den tidligere version af vilkårene og betingelserne.
8. klageprotokollen for fortrydelse af kontrakten er vedhæftet vilkårene og betingelserne. Disse vilkår og betingelser træder i kraft den 28. april 2020